Melno stārķu migrācija 2015-2021
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
29.marts
Nekur tālu gan Mare pēc Eber ezera apmeklējuma neaizlidoja. Kopējie km palielinājušies tikai par 19 km (aktīvākajās dienās viņa ir lidojusi 200-300 un pat 344 km dienā, pat tajā dienā, kad visu laiku pavadīja 10 metros, bija 92 km līdz tai nolidots (vai nu iepriekšējā vakarā vai jau no rīta), arī pārlidojuma dienā pēc fotosesijas līdz Eber ezeram ieskaitīja 76 km. Un šajā dienā viņa lido gan, bet laikam daudz uzturas tajās punktu vietās - vienā vietā pat divi punkti sanāca Tur kaut kur laikam ir karstie avoti - vismaz izklaides un veselības stiprināšanas vietā Bolvadin Heybeli Termal Tesisleri.
Nekur tālu gan Mare pēc Eber ezera apmeklējuma neaizlidoja. Kopējie km palielinājušies tikai par 19 km (aktīvākajās dienās viņa ir lidojusi 200-300 un pat 344 km dienā, pat tajā dienā, kad visu laiku pavadīja 10 metros, bija 92 km līdz tai nolidots (vai nu iepriekšējā vakarā vai jau no rīta), arī pārlidojuma dienā pēc fotosesijas līdz Eber ezeram ieskaitīja 76 km. Un šajā dienā viņa lido gan, bet laikam daudz uzturas tajās punktu vietās - vienā vietā pat divi punkti sanāca Tur kaut kur laikam ir karstie avoti - vismaz izklaides un veselības stiprināšanas vietā Bolvadin Heybeli Termal Tesisleri.
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
31.marts
Vēl viens liels solis - 192 km nolidoti pa dienu viņa tuvojas Marmora jūrai pa vidu saviem diviem iepriekšējiem rietumu ceļiem
1.aprīlis
Mare atpūšas - aizlidojusi tikai 21 km līdz "Ķemeriem" ja nopietni, tad sasniegusi Marmora jūras dienvidu piekrasti Kemer apdzīvotās vietas tuvumā, vismaz divi pēdējie punkti pie Kemer upītes (no rīta bija divi punkti laukos pie Biga upītes) nu būs jāšķērso jūra.
Vēl viens liels solis - 192 km nolidoti pa dienu viņa tuvojas Marmora jūrai pa vidu saviem diviem iepriekšējiem rietumu ceļiem
1.aprīlis
Mare atpūšas - aizlidojusi tikai 21 km līdz "Ķemeriem" ja nopietni, tad sasniegusi Marmora jūras dienvidu piekrasti Kemer apdzīvotās vietas tuvumā, vismaz divi pēdējie punkti pie Kemer upītes (no rīta bija divi punkti laukos pie Biga upītes) nu būs jāšķērso jūra.
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
2.aprīlis
Mare vēl šo dienu atpūšas - turpat pirms Marmora jūras upes Kemer līčos tikai 3 km pa visu dienu
3.aprīlis
Oho, pārlēkusi Marmora jūras asti un +294 km braši lido tuvāk vismaz Brailas salām - iecienītajai atpūtas vietai (sarkanais mezgls). Ar trešo punktu Mare no Turcijas ir ielidojusi Bulgārijā - pāri robežupei Maricai, bet atzīmējusies tieši uz automaģistrāles netālu no robežpilsētas Kapitan Andreevo
Mare vēl šo dienu atpūšas - turpat pirms Marmora jūras upes Kemer līčos tikai 3 km pa visu dienu
3.aprīlis
Oho, pārlēkusi Marmora jūras asti un +294 km braši lido tuvāk vismaz Brailas salām - iecienītajai atpūtas vietai (sarkanais mezgls). Ar trešo punktu Mare no Turcijas ir ielidojusi Bulgārijā - pāri robežupei Maricai, bet atzīmējusies tieši uz automaģistrāles netālu no robežpilsētas Kapitan Andreevo
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
4.aprīlis
Dzeltenā zvaigznīte. Jau pirmais dienas punkts iezīmē zilās līnijas novirzi no vecajām sarkanajām līnijām. Un tas ir labs piemērs, lai parādītu, cik svarīga ir datu lejupielāde
Kreisajā bildē dzelteni ir vienas dienas ziņojuma pēdējais punkts un nākamās dienas pirmais punkts. Tuvu ir sakrituši 2020.gada 3.-4.aprīļa un 2018.gada 18.-19.maija punkti. Dzeltenā līnija rāda, kā izskatījās ceļš pirms datu lejupielādes - gluži taisns kā šīgada zilā līnija. Un mums tiek piespēlēta sajūta, ka piektais pēdējais dienas punkts arī ir pēdējais lidojuma punkts un tur putns guļ.
Vidējā bildītē dzeltenie ir rīta atskaites pirmie punkti. Bet pirms tam ir paslēpusies naktsguļas vieta, ko var ieraudzīt tikai pēc datu lejupielādes - pirms tam var redzēt tikai taisnu līniju uz dzelteno punktu, kas velkas no iepriekšējās dienas atskaites 5.punkta - nu, kur gan zilajā maršrutā Mare varēja būt nakšņojusi. Labi, tas var nebūt svarīgi lielos vilcienos - galvenais, ka ir tas nākošais punkts un viss turpinās
Labajā bildē ir skaisti divi torņi (pat dīķis neskarts, nav apmeklēts) Bez skaistuma un parastas intereses katram gadījumam un īpaši pētniecībai tas tomēr ir svarīgi, ka ir tādas naktsguļas "čupiņas"
Nu nu, nekā nebija.. Marei galviņa sagriezusies - varbūt ieskatījusies citā puisī vai nomaldījusies, bet varbūt vējš aizpūtis.. Viņa lido nevis vadoties no Donavas, bet gan tieši augšup pa Donavas kreisā krasta pietekas Arges ieleju.. Vai tiešām lidos pāri Karpatu kalniem.. vai varbūt sajūt sliktus laikapstākļus un cer tos pārlaist kalnu ielokā... nolidojusi cītīgi 252 km un galapunkts ir virs parasta lauka Rumānijā (ar trešo punktu ir šķērsojusi robežupi Donavu). To, ka tas ne vienmēr nozīmē apstāšanos, var saprast no dzeltenās zvaigznītes stāsta - skat. pie 1.punkta
Dzeltenā zvaigznīte. Jau pirmais dienas punkts iezīmē zilās līnijas novirzi no vecajām sarkanajām līnijām. Un tas ir labs piemērs, lai parādītu, cik svarīga ir datu lejupielāde
Kreisajā bildē dzelteni ir vienas dienas ziņojuma pēdējais punkts un nākamās dienas pirmais punkts. Tuvu ir sakrituši 2020.gada 3.-4.aprīļa un 2018.gada 18.-19.maija punkti. Dzeltenā līnija rāda, kā izskatījās ceļš pirms datu lejupielādes - gluži taisns kā šīgada zilā līnija. Un mums tiek piespēlēta sajūta, ka piektais pēdējais dienas punkts arī ir pēdējais lidojuma punkts un tur putns guļ.
Vidējā bildītē dzeltenie ir rīta atskaites pirmie punkti. Bet pirms tam ir paslēpusies naktsguļas vieta, ko var ieraudzīt tikai pēc datu lejupielādes - pirms tam var redzēt tikai taisnu līniju uz dzelteno punktu, kas velkas no iepriekšējās dienas atskaites 5.punkta - nu, kur gan zilajā maršrutā Mare varēja būt nakšņojusi. Labi, tas var nebūt svarīgi lielos vilcienos - galvenais, ka ir tas nākošais punkts un viss turpinās
Labajā bildē ir skaisti divi torņi (pat dīķis neskarts, nav apmeklēts) Bez skaistuma un parastas intereses katram gadījumam un īpaši pētniecībai tas tomēr ir svarīgi, ka ir tādas naktsguļas "čupiņas"
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Apbrīnoju šos attālumus, kurus viņi pavasarī veic vienā dienā.
Ar mašīnu jau jūties noguris, ja tik daudz jānobrauc, bet viņi taču ar spārniem un gaisa plūsmām! Apbrīnojama Daba
Ar mašīnu jau jūties noguris, ja tik daudz jānobrauc, bet viņi taču ar spārniem un gaisa plūsmām! Apbrīnojama Daba
Dabu vajag mīlēt ar sirdi, bet izprast to vajag ar prātu. U.Piterāns
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
6.aprīlis
Vērotāja, Mare Tevi ir sadzirdējusi un vēl vairāk pacentusies: 422 km šodien! Ukarinai gandrīz pāri - tagad pie Luckas. Rīt vai parīt varētu būt mājās..
Vērotāja, Mare Tevi ir sadzirdējusi un vēl vairāk pacentusies: 422 km šodien! Ukarinai gandrīz pāri - tagad pie Luckas. Rīt vai parīt varētu būt mājās..
Last edited by Made on 07 Apr 2020 01:41, edited 1 time in total.
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Un lido taču tikai gaišajā laikā. Kādas 12 stundas dienā, ja lido nepārtraukti bez atpūtas? Vai tomēr piestāj atpūsties?
Made, bet 422 km tas ir ceļš pa "taisnām līnijām"? Ja MS lejuplādēs pilnos datus, tad nolidotais attālums taču palielināsies, vai ne?
Dabu vajag mīlēt ar sirdi, bet izprast to vajag ar prātu. U.Piterāns
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
No kuras ligzdas ir Mare?
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Mare nav no tiešraidēm. Mare ir 2016.gadā ar raidītāju aprīkots stārķēns, kura tagad jau ir izaugusi par pieaugušu stārķi. Pagājušā gadā ligzdoja Kaļiningradas apgabalā
Te ir pats sākums http://www.goris.lv/gaju-laika-pirma-ne ... 14-julijs/
Dabu vajag mīlēt ar sirdi, bet izprast to vajag ar prātu. U.Piterāns
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Kopējais noteikti ) Nerunājot par ziemas dienām, kas nāks klāt, arī ikdienas līkumiņi ieskaitīsies. Tikai var pa dienām sagrupēties citādi, jo tagad nezinām, cik no iepriekšējās dienas vakara soļiem, kas tagad ir šodienai klāt, ieskaitīsies vakardienā utt.
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Paldies, Vērotāja!Vērotāja wrote: ↑07 Apr 2020 00:02Mare nav no tiešraidēm. Mare ir 2016.gadā ar raidītāju aprīkots stārķēns, kura tagad jau ir izaugusi par pieaugušu stārķi. Pagājušā gadā ligzdoja Kaļiningradas apgabalā
Te ir pats sākums http://www.goris.lv/gaju-laika-pirma-ne ... 14-julijs/
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
8.aprīlis
Vakardienas 7.aprīļa karte
Gan jau tagad Mare ir savā ligzdā, pēc divarpus stundām skatīsimies šodienas datus Varētu jau būt, ka viņa tos atlikušos 100 km nolidoja jau vakar, tomēr tas būtu ļoti liels gabals, jo tā jau vakardienas kontā ir +360 km varbūt aizlidoja ~50 km līdz tam aplītim mežā, kur 2018.gadā pa ceļam uz Latviju bija nakšņojusi (maija beigas tad bija!), bet 2019.gadā tāpat vien cauri izlidojusi.
Vakardienas 7.aprīļa karte
Gan jau tagad Mare ir savā ligzdā, pēc divarpus stundām skatīsimies šodienas datus Varētu jau būt, ka viņa tos atlikušos 100 km nolidoja jau vakar, tomēr tas būtu ļoti liels gabals, jo tā jau vakardienas kontā ir +360 km varbūt aizlidoja ~50 km līdz tam aplītim mežā, kur 2018.gadā pa ceļam uz Latviju bija nakšņojusi (maija beigas tad bija!), bet 2019.gadā tāpat vien cauri izlidojusi.
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Rakstīšanas brīdī Mare, iespējams, jau ir savā ligzdā, ja viņa lido uz to pašu vietu kur pērn. Vakar pēdējā viņas koordināta bija nepilnus simts kilometrus no pērnās ligzdas.
Māris Strazds
http://www.goris.lv/pavasara-jaunumi/
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Mare tiešām atlidojusi uz savu ligzdu!
Šķiet, ka nakti viņa bija pavadījusi turpat netālu no Suvalkiem, kur vakar pēdējais punkts, jo abi divi šīrīta punkti izskatās pēc labas izgulēšanās, atpūtas un sevis savešanas kārtībā ) Un tad divos stiepienos ģimenes ligzdiņa ir klāt un pēdējais punkts (vai pat abi pēdējie..) laikam jau ir teritorijas apgaita
Ja neskaita tos ne visai daudzos km, ko viņa bija pirmajā migrācijas dienā palidojusi jau ārpus savas ziemošanas vietas (jo nevar aprēķināt un pēc kartes es nenomērīju), tad man sanāk, ka viņa visu ceļu veikusi 25 dienās (ieskaitot pirmo - 15.martu) un pagaidām uzskaitīti 5006 km, un iznāk 200 km dienā. Kad būs lejupielādēti dati, iznāks vairāk km.
Mīļā Mare! Lai Tev laimīga ligzdošana!
Šķiet, ka nakti viņa bija pavadījusi turpat netālu no Suvalkiem, kur vakar pēdējais punkts, jo abi divi šīrīta punkti izskatās pēc labas izgulēšanās, atpūtas un sevis savešanas kārtībā ) Un tad divos stiepienos ģimenes ligzdiņa ir klāt un pēdējais punkts (vai pat abi pēdējie..) laikam jau ir teritorijas apgaita
Ja neskaita tos ne visai daudzos km, ko viņa bija pirmajā migrācijas dienā palidojusi jau ārpus savas ziemošanas vietas (jo nevar aprēķināt un pēc kartes es nenomērīju), tad man sanāk, ka viņa visu ceļu veikusi 25 dienās (ieskaitot pirmo - 15.martu) un pagaidām uzskaitīti 5006 km, un iznāk 200 km dienā. Kad būs lejupielādēti dati, iznāks vairāk km.
Mīļā Mare! Lai Tev laimīga ligzdošana!
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Lai veiksmīgi un mierīgi!
Ļoti aizkustinošs moments Mare ir stipra, veiksmīga un viss viņai izdevās un izdosies!
Dabu vajag mīlēt ar sirdi, bet izprast to vajag ar prātu. U.Piterāns
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Uz kurieni tad mūsu Mare tagad dodas , padzīvosies drusku pa Kurzemīti ? Ir jau forši, ka atgriezusies mājās, bet kā tad ar vīru un ligzdu ?
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
oho, vabolīt! Es laiku pa laikam ieskatos, vai zilā līnija joprojām tajā sarkanajā ligzdas teritorijā parādās.. bet te - pa divām dienām jau Latvijā!
2.aprīlis, kartē 1.maija dati
30.aprīlī izlidoja no ligzdas Kaļiņingradas apgabalā un pārlidoja visu Lietuvu, šķērsoja Latvijas robežu.. Var gadīties, ka jau tad aizlidoja arī uz Padones upīti, jo tur viņai pirmie divi 1.maija punkti. Zemāk būs detalizētāka bilde ar Latvijas punktiem, šeit ar dzeltenu iezīmēti 30.aprīļa punkti. Movebank kartē šis ceļojums izceļas ar redzamāku zilo līniju, ko nepadara lillīgu daudzie punkti no lejuplādētajiem datiem.
Ar lielu atvieglojumu es redzēju, ka šis ceļojums ir lidojums un ka atskaites punkti nenāk no autoceļu infrastruktūras. Jāatzīst, biju nobijusies, kad Mares ligzdas vietas kartē uzgāju aprīļa otrajā pusē izveidojušos "sabiezējumu" (12.aprīlī vēl nebija, tagad ir). Laikam jāgaida Māra Strazda komentārs, te jau nav iespējams tajā mudžeklī atšķetināt (ja katru dienu nav uzņemta zilā līnija), kur viņa vairāk uzturējusies (vairs nav pieejami dati excel formā, ko varētu filtrēt vai kaut kā sakārtot).
2.aprīlis, kartē 1.maija dati
30.aprīlī izlidoja no ligzdas Kaļiņingradas apgabalā un pārlidoja visu Lietuvu, šķērsoja Latvijas robežu.. Var gadīties, ka jau tad aizlidoja arī uz Padones upīti, jo tur viņai pirmie divi 1.maija punkti. Zemāk būs detalizētāka bilde ar Latvijas punktiem, šeit ar dzeltenu iezīmēti 30.aprīļa punkti. Movebank kartē šis ceļojums izceļas ar redzamāku zilo līniju, ko nepadara lillīgu daudzie punkti no lejuplādētajiem datiem.
Ar lielu atvieglojumu es redzēju, ka šis ceļojums ir lidojums un ka atskaites punkti nenāk no autoceļu infrastruktūras. Jāatzīst, biju nobijusies, kad Mares ligzdas vietas kartē uzgāju aprīļa otrajā pusē izveidojušos "sabiezējumu" (12.aprīlī vēl nebija, tagad ir). Laikam jāgaida Māra Strazda komentārs, te jau nav iespējams tajā mudžeklī atšķetināt (ja katru dienu nav uzņemta zilā līnija), kur viņa vairāk uzturējusies (vairs nav pieejami dati excel formā, ko varētu filtrēt vai kaut kā sakārtot).
Last edited by Made on 02 May 2020 13:09, edited 2 times in total.
Re: Melno stārķu migrācija 2015-2019
Nu re, te ir Latvijas posms Varbūt nav pamata smaidīt - varbūt atkal uzjundīs satraukumu "šaha galdiņa" apstākļi (eh, bāleliņi, ko jūs darāt ar mežiem...)
Te punkti nedaudz "piesieti" vietai.
Robežu Mare šķērsojusi kādus 50 m no autoceļa un tilta pāri Apšei, punktam tuvākais apdzīvotas vietas nosaukums ir Upesmuiža. Divi 1.maija pirmie punkti ir Durbes novadā netālu no Prāmciema Padones strauta krastos, turpat tālāk (nav kadrā) pa labi ir neliela ūdenskrātuve un Plūģupīte. Starp Sakas grīņiem un Mares punktu ir Lavīžu ceļš. Ceturtajam punktam ir redzami vietvārdi - Alsungas meži un Bērzkalni, piektā punkta plašo trīsstūri Zlēkas-Piltene-Rāpati ierobežo Venta, autoceļi P122, P123 un Jura Mātera iela.
Te punkti nedaudz "piesieti" vietai.
Robežu Mare šķērsojusi kādus 50 m no autoceļa un tilta pāri Apšei, punktam tuvākais apdzīvotas vietas nosaukums ir Upesmuiža. Divi 1.maija pirmie punkti ir Durbes novadā netālu no Prāmciema Padones strauta krastos, turpat tālāk (nav kadrā) pa labi ir neliela ūdenskrātuve un Plūģupīte. Starp Sakas grīņiem un Mares punktu ir Lavīžu ceļš. Ceturtajam punktam ir redzami vietvārdi - Alsungas meži un Bērzkalni, piektā punkta plašo trīsstūri Zlēkas-Piltene-Rāpati ierobežo Venta, autoceļi P122, P123 un Jura Mātera iela.
Last edited by Made on 02 May 2020 13:07, edited 1 time in total.